VNSU
Image default
Marketing

Incentives zorgen voor een positieve winkelervaring

Oxytocine piekt wanneer een consument weet dat er een korting op komst is. Het krijgen van een kortingscode, hoe moeilijk het ook is te geloven, blijkt fysiek leuker te zijn dan een geschenk te krijgen, blijkt uit onderzoek. Qorting.nl voor de beste koritngscodes.

 

Een verder onderzoek toonde ook aan dat Amerikaanse shoppers 3,1x slimmer waren wanneer ze een korting gebruikten in vergelijking met een korting die werd geadverteerd op een winkelwebsite. Interessant genoeg was het equivalente cijfer voor Engeland slechts 1,6x.

 

Kortingscodes zijn een effectieve manier om de marketinginspanningen te volgen en te meten. Door elke advertentie of elk platform een unieke kortingscode te geven, kun je nagaan welke advertenties en platforms het meeste verkeer en conversies genereren. Na verloop van tijd kun je jouw marketingactiviteiten verfijnen door alleen de best presterende bedrijven te gebruiken.

 

Lees hier meer over hoe je ROI kunt meten en hoe je unieke afzonderlijke kortingscodes kunt meten.

 

‍Kortingscodes zijn een manier om vertrouwen te winnen

 

Wanneer kortingen logisch worden gegeven, is dit een geweldige manier om vertrouwen op te bouwen bij een klantenbestand. Als je slim bent, zou je gedurende het leven van een klant inzicht moeten kunnen krijgen in hun voorkeuren en antipathieën, als ze je vertrouwen. Dus hoe persoonlijker de kortingen die jij aanbiedt, hoe beter.

 

Als ik bijvoorbeeld net een nieuwe bank bij Ikea heb gekocht, zal een kortingscode die me recht geeft op een korting op de garantie voor het verwijderen van vlekken en het repareren van bekleding, waarschijnlijk een extra verkoop en een blijere klant opleveren.

 

Volgende zomer is het misschien een goed moment om me te laten weten dat je een nieuwe collectie stoffering hebt die bij de bank past (en mogelijk zelfs een kortingscode voor ze hebt).

 

Verlaten winkelwagentjes

 

Zoals we eerder hebben besproken, kan de aanwezigheid van een veld met een “kortingscode” voldoende zijn om ernstige FOMO te activeren, waardoor de potentiële klant rechtstreeks uit de verkooptrechter springt en wegrent op zoek naar een kortingsbon. Uit een onderzoek van PayPal & ComScore bleek dat 27% van de mensen het winkelwagentje zou verlaten om op zoek te gaan naar een kortingscode.